woensdag, november 12, 2003

Vlaamsche Filmpkes

Vlaamsche Filmpkes

Bestaan nog steeds. Op de boekenbeurs met John Vermeulen erover gehad dat ze nog auteurs zoeken voor hun Vlaamse Filmpkes. En dus heb ik mij kandidaat gesteld. Ah ja, hé, Elke gelegenheid om mijn werk aan het grote publiek voor te stellen, wil ik te baat nemen.
Het is natuurlijk een andere manier van schrijven. Korte verhalen, max. 35.000 tekens, voor een publiek van 10 tot 14 jaar. Maar dat moet kunnen. 12-jarigen lezen Meriumbe ook heel graag, dus denk ik dat ik het kan.
Ben trouwens al aan mijn eerste verhaal bezig. Waar het over gaat ? Wel, het heeft iets met de boekenbeurs te maken, maar meer vertel ik niet. Is al half af. En als ik niet zo moe was, dan maakte ik het helemaal af. Maar dat zal iets voor morgen zijn. Als de inspiratie er is, is zoiets op één of twee dagen te schrijven. Of het dan nog goed bevonden wordt, is natuurlijk af te wachten, maar ik denk dat het niet slecht is, denk dat de jeugd hier wel pap van lust.
En als dat verhaal af is, ga ik toch echt verder doen aan Meriumbe deel I. Dat dat eindelijk af geraakt. En ik weer nieuwe Vlaamse Filmpkes en andere verhalen kan schrijven.

Ik weet echt niet wat het is, maar sinds ik zo'n anderhalf jaar geleden door de schrijfmicrobe gebeten ben, ben ik niet meer te stoppen. Dat is verdorie nog veel erger dan een tekenbeet.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: