woensdag, november 12, 2003

Van je hobby je beroep maken.

Van je hobby je beroep maken.

Het is toch leuk als je van je hobby je beroep kan maken, zeiden de kerels van Xink, de winnaars van de eurosong voor kids toestand. Tussen tien en twaalf jaar zijn die kerels, kan je je dat voorstellen ? En die denken er aan om van hun hobby hun beroep te maken. Dat ze al maar proberen om binnen een jaar nog niet helemaal in de vergetelheid geraakt te zijn, dat is een goed begin. Want de manier waarop ze zich gedragen, is toch wel een beetje overdreven. Alsof ze supersterren zijn. Het 'je m'enfoutisme' dat zij hier ten toon spreiden is toch wel heel hoog. Den Brusselmans zou er nog iets van kunnen leren, dus als dit dan de manier is waarop kerels van tien jaar zich moeten gedragen als ze een eerste stapje in de muziekbizz zetten, stel ik mij daar toch heel wat vragen bij.
Als ze hier niet rap ingrijpen, dan eindigen deze kerels zwaar ontgoocheld, gekraakt voor hun leven, of totaal omhooggevallen. Geen aangename, vriendelijke jongens van tien of twaalf, maar ontwrichte, misbruikte en vernielde jongeren.
Dit kan niet meer, dit gaat te ver. Of ben ik een bekrompen, ouderwetse zaag ? Misschien wel, maar één ding weet ik zeker, onze Bram mag aan zo iets nooit mee doen. We zullen hem altijd stimuleren om te doen wat hij graag doet, maar hij moet kind blijven zolang hij kan. Hij zal nog lang genoeg volwassen moeten zijn, laat hem het genot van kind te zijn, het is al zo snel voorbij.
En als ik die kerels van Xink bezigzie, dan zie ik daar niet veel kind meer in, en dat is zielig, echt zielig.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: