woensdag, november 19, 2003

Spyware

Spyware

Toen ik de post van mijn dierbare ex-collega Smintjes las, dacht ik bij mezelf, dat is idd lang geleden dat ik nog eens op zoek gegaan ben naar Spyware. En dus ook de nieuw Ad-Aware gedownload en op mijn pc'tje losgelaten. Man man man, man man man, man man man. Meer dan 220 van die verschrikkelijke, geniepige, heimelijke en achterbakse toestanden gevonden. En allemaal in de vuilbak gezwierd. Het is niet te doen hoeveel van die rommel op je pc terechtkomt op korte tijd.

Net zoals die spam, dat is ook vreselijk, maar daar heb ik op aanraden van een andere dierbare ex-collega El Birto SpamBayes geinstalleerd. Na wat tunen en leren, haalt die nu meer dan 95 % van al mijn spam direct uit de gewone mail, en de twijfelgevallen gaan naar een suspicious folder. Die ik dan af en toe bekijk en dan aangeef of het spam is of niet. Ik heb nog geen mails gezien die onterecht als spam aangeduid worden, dus da's perfect, en sommige van de verdachte mails zijn effectief spam. Maar da's dus geen probleem, dan zeg je gewoon : 'delete as spam' en dat programma weet dat weer.
Een hele verademing, dat moet ik echt zeggen, weg met die rommel en vuiligheid. En het mooie is, je kan alles wat je wil aanduiden als spam. Dus ook mails van mensen waar je geen mails van wil krijgen, maar die eigenlijk geen spam zijn . Maar niet dat ik dat doe hoor

Blogje ',','

Geen opmerkingen: