zaterdag, november 15, 2003

Service is alles !

Service is alles !

Zeg dat wel. Zoals al eerder gezegd, is mijn Canon Digital Ixus II stuk, om zeep, kaput. Kan gebeuren, niets aan te doen. Dus is die vorige terug gegaan naar de verkoper Foto Karel in Westel. Ikke vandaag gebeld om eens te horen of hij al gemaakt was. Niet dus, en Karel was behoorlijk lastig op Canon, want die laten het nogal hangen. Kan tot 2 maanden duren. Ik moet niet zeggen dat ik niet gelukkig was toen ik dat hoorde.
Maar wat mij wel gelukkig stemde, was dat Karel voorstelde dat ik maandag of dinsdag een vervangtoestel kon komen halen tot het mijne gemaakt was. Waar vind je zulke service nog ? Niet in de grote ketens, niet in den Aldi of Carrefour of waar dan ook ! Neen, enkel bij de kleinere vakhandel.
Alhoewel klein. Karel's winkel is wel klein, maar zaken dat die doet. En hij is niet duur. Het toestel dat ik gekocht heb, kostte misschien 5 of 10 euro meer dan in Frankrijk, waar ze altijd goedkoper zijn. En dan was het nog niet geleverd. Dus eigenlijk scheelt het niets. En stel je voor dat ik dit voorhad en het terug naar Frankrijk moest ? Je zou voor minder gewoon een nieuw kopen.
Net zoals bij Els haar nieuwe GSM, nergens was die toen goedkoper te krijgen dan bij Karel, zelfs niet in de grote ketens. Daar stond ie in reclame aan de prijs waaraan Karel hem gewoon verkocht.
Neen, voor mij is het duidelijk, ik koop mijn electro in de vakhandel, de kleinere vakhandel. En zelfs al zijn ze wat duurder, de service die je krijgt is gewoon onbetaalbaar. Zoals toen onze nieuwe TV na een paar weken begon te zoemen. Gebeld naar Van Loock (electro in Booischot, zeer goede zaak), 's morgens komen halen, 's avonds stond ie al weer zoemloos terug te spelen.
Geef mij maar service, prijs is niet belangrijk, service wel. Want wat ben je met een goedkoop spul als het niet werken wil ? Niets toch ?
Al zijn er veel andere mensen die er anders over denken, enkel op de prijs afgaan en de kleinere vakhandel doodnijpen. Tot er niets anders meer is, dan zullen ze het zich beklagen, maar zo gaat dat altijd zeker...
Lang leve Karel, lang leve Van Loock, lang leve ....

Blogje ',','

Geen opmerkingen: