maandag, november 24, 2003

Queen memorabilia

Queen memorabilia

Zoals sommige mensen weten - en zoals te zien op deze blog - ben ik een behoorlijk grote Queen fan. Al moet ik toegeven dat ik nog vrij weinig Queen opzet. Misschien omdat ik ze vroeger zoveel gedraaid heb, dat ik al die liedjes vanbinnen en vanbuiten ken ? Maar ik blijf ze gewoon de max vinden.
Ben dan ook al bijna 20 jaar lid van de Official International Queen Fan Club (niet lachen ). Vier keer per jaar krijg je dan een boekje van zeer goede kwaliteit, glans papier, kleurendruk, alles erop en eraan. Meer dan de moeite om op de hoogte te blijven van wat er nog beweegt bij Queen. Voor één lid alvast niet veel meer, maar de rest is soms toch nog vrij actief.

Tussen haakjes, vandaag is het acht jaar geleden dat Freddie Mercury overleed, laat ons één minuut stilte in acht nemen om deze droeve dag te herdenken. Of on second thought, laat maar, hij zou het ook niet gewild hebben. Daar was hij te veel showbeest voor. Maar ik moet wel zeggen dat ik er acht jaar geleden behoorlijk kapot van was. Want zij waren mijn all time favorites, en met het heengaan van Freddie was ook Queen dood. Geen enkele andere zanger, zelfs George Michael niet, kan Freddie ooit vervangen.

Maar soit, dat was eigenlijk niet wat ik wilde vertellen. Ik heb net vandaag Autumn nummer van de Queen Fan Club gekregen. Heb het eigenlijk nog niet gelezen, ben veel te druk bezig geweest met allerlei werktoestanden, rekeningen betalen, bloggen, msnnen en dies meer. Maar wat mij direct opviel, was het grote aantal foldertjes dat bij dit magazine zat. Het Jo Vally en Danny Fabry gehalte begint schrikbarend hoog te worden.
Zoals altijd zat er een leaflet bij met Queen prullaria & memorabilia, de usual stuff, t-shirts, een wintermuts, posters, kalenders, etc. Is normaal, dat moet een fanclub doen. Heb hier vroeger ook wel een aantal dingen van besteld. Kan ik mee leven.
Maar wat zat er nog bij ? Een porseleinen bord met een gouden randje met een foto van Freddie op. HELP ! Dit kan toch niet ? Ik ben een grote fan, maar dit gaat mij te ver. Dit hoeft voor mij echt niet meer. Dit is zoals al die foldertjes die je wekelijks in de bus krijgt, en waar de goedgelovige mensen intrappen. Denkend dat ze een uniek stuk kopen. Neen, sorry hoor, beste Queen Fan Club, dit hoeft voor mij niet meer.
Maar er zat nog meer bij. Een bestelformulier voor "The Offical Signed Limited Edition Killer Queen". Een uniek boek met foto's, interviews en dat soort leuke dingen. Getekend door Brian May (gitarist), Roger Taylor (drummer) en Mick Rock (samensteller). Is ook nog heel leuk. Tot ik de prijs van dat ding zag. Goedkoopste uitgave kost 225 Pond ! Zo'n 323 euro, oftewel zo'n 13.000 oude Belgische frankskes.
De Full Leather Deluxe copy (waarvan er maar 350 gemaakt worden) kost zo maar eventjes : 375 Pond, 539 euro, 21.733 BEF. Nou moe. Je mag al een grote fan zijn, maar dit vind ik toch wel over de top, en niet zo'n klein beetje.
Er is nogal eens de volledige backlog van CD's uitgebracht, die kostte ook iets van een 20.000 BEF, maar daar kan ik nog inkomen. Voor 25 CD's in een speciale uitgave, met speciale box, dat is normaal. Maar meer dan 20.000 BEF voor 1 boek ?!!!!!
Neen, voor mij hoeft dit echt niet meer. Daar zou ik echt geen geld kunnen aan geven. Al was Freddie persoonlijk uit de hemel (of hel) afgedaald om het boek te tekenen. Er zijn grenzen hé.
En als laatste zat er nog een uitnodiging en inschrijvingsformulier in voor de jaarlijkse Queen Fan Club convention. Vier dagen dat 'die hard' Queen Fans samenkomen ergens in een vakantiepark in Engeland om van 's morgens tot 's avonds naar Queen te luisteren, over Queen te praten en Queen spullen te kopen, te ruilen, etc. Best leuk als je dat leuk vindt, maar ook dit gaat voor mij te ver.
Misschien ben ik dan toch geen echte Queen fan, maar ik vind dat een pop groep je leven niet mag overheersen. Er zijn andere dingen in het leven dan een rock band. Toch als gewone fan.
Het zal wel aan mijn klein verstand liggen dat ik er niet bij kan, maar dit soort toestanden gaat mij toch een beetje ver. Zal me toch maar beperken tot het gewoon lezen van het magazine en de rest laten voor wat het is.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: