donderdag, november 06, 2003

Over Samoerai Jack, stinkende adem en Sheryl Crow
Wat een bont allegaartje, waar zou ik beginnen, misschien bij het leukste : Sheryl Crow

Net 'The Very Best of Sheryl Crow' ontvangen (ja, ik ben weer regelmatig CD's aan het kopen, is lang geleden, maar als ze goed genoeg zijn, koop ik ze wel), en ik moet zeggen, is zeer goed. Kan ook moeilijk anders bij een dergelijke singer/songwriter. Ik hou daar wel van, vrouwelijke singer/songwriters met pit. Melissa Etheridge is nog zo'n klassebak. Ooit live gezien in het voorprogramma van Huye Lewis & the News, maar ze was stukken beter. Huye en zijn vrienden hoefden voor mij niet meer. Had haar nooit gehoord, maar ik was verkocht. De maandag erna direct haar plaat gaan kopen (nog Vinyl toen), en is één van de weinige platen die ik nadien ook op CD gekocht heb. De eerste van Melissa Etheridge. Schitterende plaat.

Net als die van Sheryl Crow dus, Leaving Las Vegas, Run baby run, Soak up the sun, the first cut is the deepest, etc. Allemaal stuk voor stuk goed. Een aanrader.

Wat nu ? Samoerai Jack. Of Cinema Jack zoals onze Bram hem noemt. Eén van de vaste gasten op cartoonnetworks.

Zoals de naam het al zegt, een Samoerai die allerlei heldhaftige daden moet stellen en telkens door massaal veel monsters omringd wordt, die hij dan telkens met zijn onoverwinnelijke Samoeraizwaard een kopje kleiner moet maken. Vanavond even samen met Bram ernaar gekeken. Nou moe, is volgens mij niets voor kinderen, maar den Bram zag het natuurlijk graag. Een kerkhof, duister en luguber, waar de grond en de graven plots beginnen open te breken en van alle kanten zombies (onze Bram kent dat al ?) naar boven komen, die allemaal proberen Samoerai Jack een kopje kleiner te maken, maar die zelf in hun ongeluk en op zijn zwaard lopen. Met bosjes vallen ze, tot Aku de aartsvijand van Jack ten tonele verschijnt en Jack's zwaard steelt en hem opjaagt. Niet te doen, het lijken wel taferelen uit horror films. En ja, het is maar tekenfilm, maar toch, je kan je toch wel enige bedenkingen vormen bij het opvoedkundig karakter van het in grote getalen en met de botte bijl (of Samoeraizwaard in dit geval) uitmoorden van zombies. Maar de jeugd ziet dit blijkbaar graag.

En als laatste : niet zo prettig eigenlijk. Iets wat ik bij andere mensen heel erg vindt, heb ik nu zelf last van. Slechte adem, stinkende adem. Ik weet niet van waar het komt, had er vroeger nooit was, poets mijn tanden flink, meerdere keren per dag. Maar ik denk dat het iets in mijn maag is. Heb wat last van zware maag de laatste tijd en zal daarmee te maken hebben.
Ik wil me dus bij deze naar alle mensen excuseren die al last gehad hebben van mijn stinkende bek. Ik zal proberen er iets aan te doen, zodat niemand flauw moet vallen. Ik heb al geprobeerd om er Febrčze in te spuiten, maar dat helpt niet echt. En ik moet zeggen dat ik er mij ook niet echt goed bij voelde En zo'n Arbre Magique in mijn mond hangen, is ook geen zicht hé.
Enfin, soit, mea culpa, zal het proberen op te lossen, sorry voor het ongemak, zal zorgen dat ik elk geval een grote lading Frisk of Smintjes (neen niet den Bart ) bij heb.

En als afsluiter nog een minder leuk ding : Els haar boete van zondag is al binnen. 25 euro, om verkeerd geparkeerd te staan op de boekenbeurs. Maar er is daar verdorie geen parking. Wat ik er ook opgezet heb, en Els hinderde niemand met haar wagen. Niemand, maar ja, niet veel aan te doen zeker. Betalen (met van die stomme zegels die je op de post moet kopen) zal het enige zijn. Maar is weggegooid geld. Chance dat ik zoveel boeken verkocht heb op de boekenbeurs, anders ging ik nog verlies doen

En bij deze zit een dag thuiswerken (en auto op onderhoud sturen, hier zo'n 50 meter vandaan) er weer op. Behoorlijk veel gedaan, kan er weer tegenaan. Dingen beginnen op zijn plaats te vallen, is goed. Kunnen we vooruit en verder gaan.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: