vrijdag, november 07, 2003

Nog één weekje wachten

En dan is de nieuwe Stephen King er : deel V van de 'Donkere Toren' serie : 'Wolven van de Calla. Jaren heb ik hier op gewacht. Jaren op te weten wat er met Roland en zijn makkers zou gebeuren. Of ze erin zouden slagen de donkere toren te bereiken en wat er hen allemaal op hun wonderlijke tocht te wachten zou staan. Voor zij die denken : Stephen King, dat is horror, da's niks voor mij : WRONG. Vanavond is The Shining wel op TV, maar dit is helemaal anders. Dit is Fantasy, een ridderverhaal, een epos van de tijd, de zoektocht naar de heilige graal, een verhaal van liefde en verlies, ontgoocheling en doorzetting. Dit is Stephen King op zijn best. Een serie die ik iedereen kan aanraden. Lees de eerste vier delen, die al een hele tijd verkrijgbaar zijn, en je zal mij gelijk geven.
Volgende week komt deel V, begin volgend jaar deel VI en in het najaar van 2004 deel VII. En dan is het gedaan. Spijtig, heel spijtig, maar nog zeker een pak te lezen.

Ik heb mijn exemplaar al een tijdje besteld, kan niet wachten tot de postbode het aflevert. Daarvoor wil ik deel III van mijn eigen Meriumbe serie nog wel even laten wachten. Dat is echt de moeite waard. En daarna moet deel III af, anders blijf ik dat mijn hele leven meesleuren. Ik wil niet, zoals King, meer dan 20 jaar eraan werken, want deel I is al in 1982 verschenen (in losse stukken in een magazine zelfs al eerder). Zoveel geduld heb ik niet, al moet ik zeggen dat het het wachten wel waard is bij King. Bij mij ? Daar ga ik me niet over uitspreken ;-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: