zaterdag, november 15, 2003

It is done

It is done

Ik heb net gedaan waar ik al heel lang mee in mijn hoofd zat. Heb er een hele tijd over getwijfeld, maar nu is het zover. Er is geen weg meer terug, the deed is done, zoals ze in het Engels zeggen. Finaal. Onherroepelijk. Eventuele herstelling zal tijd vragen. Maar de vraag is : wil ik nog terug ? Ik weet het niet. Dat zal alleen de tijd uitwijzen. Dat zal de ervaring van de huidige toestand moeten uitwijzen.
Voel ik me beter nu ? Ik weet het nog niet. Het is anders, vreemd, onbekend, vrij, maar het valt op het eerste gezicht best mee. Al is het niet de eerste keer. Jaren geleden heb ik nog een gelijkaardige toestand gekend, maar dat is zolang geleden dat ik vergeten ben hoe het voelde. Hoe het was.
Ik zat er al heel lang mee, en opeens moest het voortgaan. Was er geen weg meer terug, en heb ik gedaan wat ik moest doen. Vraag me niet waarom, dat is te complex om uit te leggen.
Zal mijn omgeving het accepteren ? Dat weet ik niet, ik zal de reacties moeten afwachten, maar eigenlijk kan me dat niet zoveel schelen. Het is mijn leven en ik doe ermee wat ik wil. Voila. En daarmee uit. Neh.
En wie daar een probleem mee heeft, heel spijtig, maar dat zal niets aan mijn beslissing veranderen.

Le Luc nouveau est arrivé.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: