zondag, november 23, 2003

Ik ben weer vertrokken ...

Ik ben weer vertrokken ...

Aan een nieuwe boek. Ik moet toegeven dat ik er zelf zowat zot van aan het worden ben. Dat ik soms geen normale conversatie meer kan voeren of nergens kan komen zonder dat ik aan het denken ben of er geen onderwerp voor een nieuw verhaal inzit. En ja hoor, dankzij het Skype verhaal (zie enkele posts terug) van de Dimitri ben ik weer een verhaal op het spoor.
Een kruising tussen een psychologische beschrijving van ne vent die door zijn vrouw afgedankt is (niet autobiografisch voor diegenen die dit mochten denken ) en een horror/thriller achtig verhaal over vreemde geluiden en hun oorsprong. En ik moet zeggen, het is wel een beetje verrassend. Al moet ik toegeven dat ik de mosterd een beetje gehaald heb bij een oude film die min of meer in dezelfde richting ging. Maar dit is toch nog anders. In een andere tijd, op een andere manier, een andere relatie enzovoort.
En natuurlijk is het bijna onmogelijk om een origineel onderwerp te vinden, waar nog nooit over geschreven is. De kunst is om een onderwerp op een nieuwe manier te benaderen en het verhaal zo te schrijven dat mensen het willen lezen.
En dat ga ik dus proberen. We zullen wel zien waar het eindigt, of het ooit een echt boek wordt of niet. Dat speelt nu geen rol. Daar schrijf ik niet voor. Ik wil eerst het verhaal uit mijn hoofd laten stromen en op papier krijgen. Wat het dan uiteindelijk wordt, zullen we later wel zien.
En dus is deel III (of deel I) van de Meriumbe trilogie voor de zoveelste keer opgeborgen. Eerst waren het de Vlaamse Filmpkes (die trouwens vandaag door mijn nichtje van 11 zeer goed bevonden zijn, wat toch het doelpubliek is, en ook door mijn broer van 36, wat niet het doelpubliek is, maar soit), nu is het dit verhaal en hiervoor zijn er nog drie boeken geweest die tussen deel III gevaren zijn. Het lijkt wel of er een vloek op dit boek rust, alsof ik het niet mag afmaken.
Maar dat geeft niet, ik was toch al van plan na deel II iets anders naar de uitgeverij te sturen, zodat ze ook eens mijn 'andere kant' leren kennen. Wat die ook mag zijn natuurlijk
Ik ben weer vertrokken voor een periode van rusteloosheid en koortsachtig nadenken en schrijven. Waarom heb ik toch gene stiel geleerd in plaats van te willen schrijven ?

Blogje ',','

Geen opmerkingen: