zaterdag, november 08, 2003

Ik ben NIET Luc DE Vos

Ne mens zou er boos van worden :
Neen, ik ben niet Luc DE Vos, ik ben Luc Vos
Neen, Luc DE Vos komt hier straks niet signeren
Ik wist niet dat Luc DE Vos boeken schreef.
Kijk, daar Luc De Vos
Kijk, da's de zanger van Gorky.

Lijk ik daar nu op ??????

Met alle respect voor mijn bijna-naamgenoot, de zanger van Gorky, schrijver van het beste Vlaamse lied (Mia, toch volgens Humo), maar ik ben hem niet. Ik begin te twijfelen aan de bekwaamheid tot lezen van de gemiddelde bezoeker van de Boekenbeurs. In het begin is het best nog grappig, maar als dat de 5-de keer op een half uur tijd is dat mensen mij verwarren met Luc DE Vos - terwijl er notabene een papier bij mijn boeken staat waar in koeien van letters op geschreven staat dat ik Luc Vos heet - dan begint het een beetje vervelend te worden. Niet dat ik het laat merken hoor, neen altijd vriendelijk blijven, misschien kopen ze mijn boek toch nog, maar toch.

Lees wat er staat, of willen mensen alleen lezen wat ze willen lezen ? Er waren er zelfs die speciaal op zoek kwamen naar Luc De Vos.
Enfin, doet er niet toe, dit maar om te zeggen dat voor mij dag 3 van de boekenbeurs er weer opzit. Was best leuk, niet heel veel verkocht, maar dat was bij niemand het geval. Het was een vreemde dag, zo'n dag waar er heel veel lopers, slenteraars, kijkers zijn (waaronder Urbanus, die heel bescheiden en bedeesd boeken aan het kopen was, mijn sympathie voor die man is weer gestegen), maar niet veel kopers. Enfin, dinsdag zit ik er weer van 10 tot 14 uur, en dan zit het boekenbeursavontuur voor dit jaar er weer op.
Maar volgend jaar zijn we er zeker terug, maar dan met 2 boeken (minstens ). Dan zal het allemaal al wel wat vlotter gaan. Ik ben ik elk geval tevreden. Meer moet dat toch niet zijn hé.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: