maandag, november 10, 2003

Een dagje vakantie

wel besteed. Allez, toch redelijk...
Voormiddag de tuin onder handen genomen. Ongelooflijk hoeveel bladeren al die bomen, struiken en planten bij elkaar kunnen verzamelen op één seizoen. En die moeten allemaal bij elkaar gekrabd worden en in de groene bakken gedeponeerd. Een heel karwei. Samen met het afsnijden van uitgebloeide hosta's en nog zo een paar van die dingen waar ik de naam niet van ken. En dan nog wat planten verplant die verkeerd stonden (tussen een paar hortensia's die helemaal overwoekerd werden). Mijn groene vingers begonnen weer te kriebelen.

Els had ondertussen al een boel van de teaken tuinmeubelen binnengezet. Je kan die wel laten buitenstaan, maar dan worden ze zo groen en we zitten er dan toch niet in. Ikke nog wat geholpen voor de zwaardere en grotere stukken, en nu zijn onze terrassen leeg, een troosteloos aanzicht, maar met de hoop dat het in het voorjaar weer lekker gezellig gevuld zijn zal.


Namiddag Bram naar school gedaan en op kadootjesjacht. Het houten huiseke in Oevel was dicht, dus wij naar Geens Goederen, aka Dreamland in Voortkapel. Man man man, volk dat daar was. Niet te doen. Iedereen kwam zijn kadootjes voor Sint Niklaas al halen. Wij dus ook, veel te veel volk naar ons goesting, dus snel gekozen wat we moesten hebben en er vandoor.

En dan weer de wachtzaal van de dokter in. 'k Heb last van mijnen adem, die piept soms, en vannacht heb ik er heel slecht (zeg maar bijna niet) van geslapen. Dus na net geen twee uur wachten, was het mijn beurt en mocht ik mijn parolleke doen. Onderzocht van kop tot teen, niets onrustwekkends gevonden (oef) en dus maar weer een pufferke gebruiken. Heb het nog al eens gehad, zal wel weer helpen.
Dan nog even bloed getrokken om te zien of mijn dieet al iets uitgehaald heeft en ik mocht beschikken. Waarna nog een bezoekje aan de apotheker gepland was, waar een afgeborstelde verkoper één en ander probeerde te slijten, maar waar de apotheker niet echt onder de indruk was. Leuke job hebben die mannen, niet te doen, echt niets voor mij.

Enfin, soit, zover zijn we nu. Weer in blakende (kuch kuch kuch) gezondheid, en klaar om morgen weer een topdag tegemoet te gaan op de boekenbeurs. Het is de laatste dag, zou nog goed moeten zijn, en dan is het gedaan. Ik ga het eigenlijk wel missen, net zoals Hilde van Kramat. Het is iets waar je op voorhand wat tegenop kijkt, maar eens je daar een tijdje gezeten hebt, ga je het missen als het gedaan is. Die gezellige drukte, die speciale atmosfeer, en leute en plezier op de stand zelf, vooral met den Johan (Deseyn), het heeft wel iets.
Maar volgend jaar zijn we er terug, nietwaar.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: