zaterdag, november 29, 2003

De jacht is open...

De jacht is open...

Het is weer het seizoen. Sinterklaas en eindejaar nadert en dus trekken de mensen er op uit om cadeautjes te kopen. En wij dus ook. Maar eerst moesten we onze Bram gaan afzetten aan de Beeltjes (een groot bos in Westel, vertrekkend aan het kasteel/gemeentehuis en lopend tot aan het Boswachtershuis, een grote jeugdherberg) voor het verjaardagsfeestje van de Jan. Daar had hij natuurlijk wel zin in, want toen we nog even met de andere ouders stonden te praten, kwam hij al roepen dat we moesten vertrekken.
En wij dus weg, eerst naar Foto Karel, om mijn vervangtoestel te gaan halen. Er zijn geen onderdelen bij Canon om mijnen Digital Ixus II te herstellen en dus kreeg ik tijdterwijle (een aan deze kanten zeer bekend woord ) een ander toestel. Een Fujifilm Finepix S304. Een nieuw toestel verdorie. Met 3,2 megapixels (zoals het mijne), maar met 6 (jazeker 6) keer optische zoom. Nice, very nice. Ik zit volgende week twee dagen in Ierland en daar had ik toch graag een paar foto's getrokken. Als ik de kans krijg om de omgeving te bestuderen, want het programma zit nogal vol, maar ik ga toch proberen.
Ik kreeg er zelfs een spiksplinternieuwe batterijlader en twee sets batterijen bij. Als dat geen service is, dan weet ik het niet meer. Natuurlijk zou ik graag mijn toestel terug krijgen, maar dit is toch wel een zeer mooie geste, niet. Dus : allen naar Foto Karel in Westerlo.
En daarna verder naar Herentals, op zoek naar de CD van Eurosong for Kids, die ik eerder deze week in Vilvoorde niet gevonden had wegens uitverkocht. Maar in Hčrtals was hij wel. En in de Standaard hadden ze ook de boeken die we zochten, samen met een Murphy's law kalender voor 2004. Heb al eens gespiekt en staan heel wat leuke dingen in.
En ja, mijn boek lag er nog altijd. Maar er zijn al bijbestellingen, dus da's goed hé.
Na Hčrtals, naar Herenthout, het oudste stoetersdorp van België. Naar Bulckens-Beirinckx, een zeer grote en zeer mooie bloemenzaak, met heel speciale dingetjes altijd. Waar wij veel inspiratie opdoen, maar ik denk dat zij ook van ons jatten
En zo liep de dag verder, den Bram gaan halen, nog verder inkopen doen, een beetje opruimen, een beetje kuisen, een beetje .... Kortom een gewone, doordejaarse, maar naar het eindejaar toegaande zaterdag.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: