dinsdag, november 11, 2003

Dat was het dan ...

Dat was het dan ...

De boekenbeurs, ze zit er op, voor een heel jaar, spijtig, was echt leuk. Vooral vandaag. Ikke daar, als klein, beginnend schrijverke, gezeten aan de signeertafel tussen de groten der literatuur : John Vermeulen, broodschrijver en al meer dan 30 boeken gepubliceerd, en goed verkopend, en aan de andere kant Johan Deseyn, niet broodschrijver, 6 boeken gepubliceerd (waarvan 5 bij Kramat) en zeer goed verkopend. Als warme broodjes vlogen zijn boeken weg. Echt leuk om te zien. Maar ja, hij heeft dan ook al een hele wand vol.
Zelf mag ik niet klagen. Ik heb er natuurlijk niet zoveel verkocht als Johan of John, maar wel meer dan verwacht, en meer dan Johan in zijn eerste jaar op de boekenbeurs. Vandaag waren er zelfs enkele momenten dat ze al met de volgende klaarstonden, terwijl ik de eerste nog aan het signeren was. En dat van mensen die ik niet kende. Want natuurlijk verkoop je in het begin het meest aan mensen die je kennen.
Dat is uiteraard net het 'probleem'. Hoe geraak je bekend ? De Knackactie heeft wel iets uitgehaald denk ik, maar het is vooral mensen die het doorvertellen die effect hebben. Zo heb ik er al meerdere verkocht aan mensen die ik niet rechtstreeks ken, maar die via mensen die ik ken gehoord hebben dat het best verteerbaar is, en het dan ook kopen. En zo begint dat te rollen hé.
Wacht maar, binnen een paar jaar vliegen die van mij ook buiten .

Maar nu ben ik een beetje moe. Het was daar warm, warm, niet te doen, bijna een sauna. En druk, je kon over de koppen lopen. Ben straks nog even op zoek geweest naar een paar boeken, wel er was geen doorkomen aan. Boeken ook niet gevonden, dus tocht voor niets. Maar soit.

Conclusie : het was heel leuk, ik ben heel tevreden, en volgend jaar, bij leven en welzijn en de gratie van Kramat zit ik daar weer.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: