woensdag, november 12, 2003

Dat maandag gevoel op een woensdag

Dat maandag gevoel op een woensdag

Ne mens zou voor minder ontregeld worden. Het is woensdag, maar het voelt als maandag. Op de weg is het maandag, op het werk voelt het als maandag, maar eigenlijk is het woensdag. Ik vind - en ik denk dat ik daar niet alleen mee ben - dat men het moest verbieden om feestdagen in de week te laten vallen, met daarrond nog dagen dat er moet gewerkt worden.
Dé oplossing om dit midweekse maandaggevoel te vermijden, is telkens er een feestdag in de week valt, die hele week vrijaf te geven. Dan kom je gewoon op een maandag terug werken en heeft er niemand last van die storingen in de bioritmes van de mensen. Ik kan me voorstellen dat één of andere assistent of doctor aan één of andere unief in het land of in de wereld daar al eens een studie aan gewijd heeft (zoals die er altijd in slagen om de meest bizarre onderwerpen tot een interessant item te verheffen) en dat de uitkomst desastreus was. Dit soort toestanden moet de economie gewoon bakken vol geld kosten. Veel meer dan mensen gewoon een hele week verlof te geven, waarna ze fris en monter en vol van energie terugkomen na die week en dubbel zo hard kunnen werken. En de eindafrekening positief is.

Ik stel voor dat we een petitie beginnen om dit er door te krijgen. Eerst binnen ons eigen bedrijf (makkie ) en dan in de rest van het land, waarna we de wereld veroveren.

Iedereen die het hier mee eens (om te résumeren : geen feestdagen geďsoleerd in de week, maar telkens een hele week - uiteraard betaald - verlof) : laat je stem horen, geef je feedback hier. Ik volg het op en stap er desnoods mee naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg.
Ik moet en zal gehoord worden.
Neh !

Blogje ',','

Geen opmerkingen: