dinsdag, november 18, 2003

Con Air

Con Air

Wat is Nicolas Cage weer zijn stoere zelf in deze prachtige film. Heb hem niet helemaal gezien, maar had vroeger het begin al eens gezien, en nu het einde. Vanop mijn hometrainer, waar ik een poging doe om mijn conditie een beetje bij te werken. Kwestie van er goed voor te komen hé. En fit te zijn om binnenkort weer te gaan snowboarden.
Goeie film, sterk geacteerd, vooral de slechterikken komen er zeer goed uit. Als ik ooit eens een rol in een film zou mogen spelen, zou het zeker de rol van een slechterik zijn. Een psychopaat. Dat moet de max zijn om te spelen. Wellicht heel moeilijk, maar ook heel leuk. Kan je al je slechte kantjes naar boven laten komen. brrr, lekker

En vanavond ook mijn tweede Vlaamse Filmpke afgemaakt. Het tweede in twee weken. Als ik aan dit tempo verderga, kan ik mijn eigen Vlaamse Filmpkes gaan uitgeven. Maar natuurlijk zijn de verhalen nog niet gepubliceerd hé. Het eerste is nog maar net verstuurd, met het tweede ga ik nog even wachten. Maar in alle bescheidenheid, ik vind ze niet slecht, en dat vinden ook de mensen die ze al gelezen hebben.
Het tweede is zelfs historisch een klein beetje juist, over dingen die in Heultje zouden gebeurd zijn vroeger en die nu nog een gevolg hebben. Het is wel een verzonnen verhaal, maar de mensen van hier zullen zeker dingen herkennen. Vree wijs.
En zelfs ontroerend, want zowel ikzelf (tijdens het herlezen) als Els (tijdens het lezen) waren gepakt door het verhaal. Zou ik dan toch een beetje talent hebben ? Alleen de toekomst zal het uitwijzen. Maar ik blijf het ongelooflijk leuk vinden om zulke dingen te schrijven. Nu bestaan die mensen, nu bestaat dat verhaal, die gebeurtenissen. Het is zo ongelooflijk creatief, zo heerlijk scheppend, dat je niet anders kan dan er een kick van krijgen.
Of ze nu allemaal uitgegeven worden of niet, of mensen ze nu gaan lezen of niet, ik weet dat ik verhalen en boeken zal blijven schrijven, al is het maar voor mezelf. Zeker weten.

Blogje ' ' '

Geen opmerkingen: