donderdag, oktober 09, 2003

Wereldberoemd
Om het met de woorden van Samson en Gert in één van hun klassiekers te zeggen : "Wereldberoemd, we worden wereldberoemd." Nu sta ik al in de Ronduit, en in de Passepartout. Telkens met foto en een artikel. Ik moet toch echt wel sterallures beginnen te krijgen, niet ;-)
En mijn uitgever heeft vandaag nog een overzicht gegeven van de boekhandels waar mijn boek nu al ligt of tegen begin volgende week moet liggen. Dat beginnen er een serieus aantal te worden. Very nice. Als ze nu nog verkopen, dan is het goed. Maar tegen eind van de maand verschijnt er de Knack bijlage voor de boekenbeurs. Twee keer. En daar wordt veel van verwacht, zowel door de uitgever als door de boekhandels. Veel van deze boekhandels bouwen dan stands in hun winkel met al die boeken op. En dat doet natuurlijk verkopen.
Very nice, very very nice. Ik vind het leuk, ongelooflijk leuk. Weten dat mensen mijn boek lezen en het nog goed vinden ook. Vanavond nog telefoon gekregen van een tante die mij proficiat wenste, dat ze mijn goek zo goed vond.
Zou iedereen dat nu echt menen of zeggen ze dat zomaar uit medelijden omdat het eigenlijk rotslecht is ? Ik hoop van niet. Nu is het nog even afwachten tot de eerste echte recensies verschijnen, van echte recenscenten. Dan is het pas echt. En ik hoop dat die niet te slecht zijn. Maar de eerste voorlopige recensie was in elk geval goed.
Mijn jaar kan alvast niet meer stuk. No sir. :-)
En laat alle machtswissels en reorganisaties en verschuivingen op het werk maar zijn wat het wil. Er is leven, er is leven na ... Scarlet. ;-)
Blogje ',','

Geen opmerkingen: