dinsdag, oktober 14, 2003

Olivier De Rijke
is tot een ontknoping gekomen. Schattig, lief, poezelig, ontroerend, echte menselijke televisie. Prachtig gewoon. Ik heb het bijna niet gevolgd, maar vorige week toevallig één aflevering gezien en dan gehoord dat vandaag de ontknoping was. En dat moest ik zien. Enerzijds hoe die meiden reageerden op hun verkiezing tot uitverkorene of net niet.
Maar vooral hoe ze reageerden op het feit dat Olivier niet rijk was. Ik moet zeggen, de reacties vielen wat tegen. De ware van Olivier had het er wel duidelijk moeilijk mee, de afvalster iets minder. Maar uiteindelijk heeft ze toch voor hem gekozen. Was dit echt ? Zag ze hem echt graag, ook al had hij geen geld ? Of hoopte ze dat ze er toch nog iets mee aan de haak zou kunnen slaan ?
Wat ze ook deed, gezien de schitterende ring die ze kreeg. Ik weet het allemaal niet. Ik heb mijn twijfels bij de authenticiteit van dit soort programma's, maar dat zal wel niet de bedoeling zijn zeker ? Je mag zeker niet al te veel vragen stellen bij dit soort formats. Gewoon kijken en genieten van het gestoei, geflirt en de jaloerse reacties van de meiden.
Och ja, als ze maar gelukkig zijn, nietwaar. Dat is het belangrijkste. ;-)
En by the way, mijn boek vordert goed. Nu nog naar de climax toewerken. Een onverwachte wending in het plot, en dan nog even zien hoe ik het laat eindigen. Daar ben ik nog niet helemaal uit. Wordt het een happy ending, zoals bij Olivier de Rijke ? Of blijven ze de rest van hun leven ongelukkig en ellendig achter ? Ik weet het nog niet, maar binnenkort wel. Maar denk maar niet dat ik het vertel. Zo werkt dat niet. Als het ooit uitgegeven wordt, zullen jullie het moeten lezen. Om te weten wat er komt. Of het niet lezen en het niet weten. En er ook niet van wakker liggen. Doet er allemaal niet toe. Als we zelf maar gelukkig zijn. Dat is het belangrijkste :-)
Blogje ',','

Geen opmerkingen: