vrijdag, oktober 24, 2003

Het mijnruitjeisbevrorenkrabeenkleingaatjeomtochietstezien-seizoen is weer aangebroken.
Yep, je ziet ze weer rijden, die wagens met zo'n klein vierkantje weggekrabd op de voorruit. Hopend dat ze genoeg zien om je zien aan te komen, hopend dat de ruit niet langs binnen terug aanvriest, zodat ze je bijna van de straat rijden.
Ik weet nog heel goed hoe dat ging - voor ik zelf een garage had om mijn wagen in te zetten tijdens de koude en barre wintermaanden. 's Morgens krabben, tien meter rijden, terug moeten stoppen omdat de ruit aanvriest van je eigen adem. Airco of blazers op maximum, maar die doen de eerste kilometers niets, omdat je wagen nog niet warm is, en al de intelligentie die tegenwoordig in de wagen zit, je verhindert om die airco te forceren omdat dan je batterij naar de botten gaat.
En dus zie je niets. Heb vanalles geprobeerd, karton achter de voorruit : dat hielp redelijk, allerlei spuitbussen : gaat wel, maar is een vuiligheid, auto een tijdje laten draaien voor je vertrekt : helpt, maar is slecht voor de wagen en voor het milieu. En dan maar een garage gebouwd, ttz een dubbele, als we dan toch bezig zijn. En dus staan onze wagens nu altijd lekker droog binnen. Echt warm wel niet, want er is geen verwarming, maar het verschil is toch wel groot.
Waarmee ik maar wil zeggen aan alle collegabestuurders die geen garage hebben : ik begrijp hoe jullie je voelen, maar wees toch aub voorzichtig, krab genoeg en vertrek niet te snel, want een ongeval kan je missen denk ik. Ik in elk geval wel.
Blogje ',','

Geen opmerkingen: