vrijdag, oktober 03, 2003

Flits flits
Lap, weer prijs, dacht ik. Gisteravond, op weg naar huis van een afscheidsdrink van een collega. Nog maar net de ring rond Brussel in Grimbergen opgereden of zie ik daar toch een flits vlak achter mij. Een blauwe flits ! Vreemd. Nog nooit gezien. Even later gaat er een wagen mij snel voorbij, weer die blauwe flits. Komt van de wagen die vlak achter mij rijdt. Ik kan me niet voorstellen dat die flits krachtig genoeg is om het nummerbord van die wagen te zien, maar toch maar het zekere voor het onzekere genomen en afgeremd. Want op het viaduct van Vilvoorde mag je maar 90 KM/U en ik had geen zin om weer een boete te krijgen. De vorige deze week nog maar net betaald.
En wat doet die leukerd in die flits wagen ? Die komt ik mijn kont hangen, zoals ze zeggen, om mij aan te manen toch wat sneller te rijden. Yeah right, nie met mij. Ik ga dus rustig aan de kant en dan stuift die onverlaat volle gas weg. Hangt daar nog een stikker van één of andere doe het zelf zaak op die wagen, allemaal heel vreemd.
Dus vanmorgen eens geinformeerd bij de kenners en zij waren het er ook over eens dat dit wellicht een flauwe grap van een onnozelaar was. Blauwe flitsen worden niet gebruikt en ze was ook niet krachtig genoeg om iets te zien. Ik betwijfel trouwens ook of die zomaar op verschillende rijvakken kan flitsen.
Nu ja, als ik binnen enkele weken weer een boete in de bus krijg, dan weet ik hoe laat het is, maar ik reed maar net 130 Km/U waar je 120 mag. Ik denk niet dat ze daar zo snel voor flitsen. En dat om 22u30 's avonds op een 3 vaksbaan waar geen verkeer was. Dat is toch wat overdreven, niet ?
Enfin, we zien wel. Als ik een boete krijg, zal ik ze moeten betalen, maar ik weet toch één ding. Ik laat mijn gas los in het vervolg. Zo kom ik er ook wel. En een stuk goedkoper.
Blogje ',','

Geen opmerkingen: