zondag, oktober 26, 2003

Een grandioos succes
Was mijn eerste signeersessie. Niet. Maar waar lag het aan ? Waren het misschien mijn 'Dracula zou er jaloers op zijn' bloeddoorlopen rode ogen ? Of was het mijn 'Rudolph the red nosed rheindeer' rode neus ? Of mijn beginnende hoest waar menig kettingroker van zou beginnen kwijlen van jaloezie ? Ik weet het niet, ik zal het daar maar op steken, want het kan toch niet zijn dat niemand mijn boek goed vindt ? Dat kan niet ;-)
In elk geval, ik heb welgeteld nul (0) boeken moeten signeren. Maar wel iemand die mijn boek al gekocht had aan mijn tafel gehad, iemand die al toegezegd had het boek bij mij te bestellen, en iemand die vroeg of ik wist waar de boeken over al die beroemde renners lagen. Echt een groot succes.
Maar ik ben niet ontgoocheld hoor, neen, ik had niet anders verwacht. 90% van de bezoekers komen een krant kopen, een quick pick of de lotto verzilveren, of komen heel gericht zoeken naar een boek dat ze voor ogen hebben. Zoals ik ook naar een boekhandel ga.
Maar ik heb het ook eens meegemaakt. En ondertussen nog ziek zijn ook, een speciale, unieke ervaring, geloof dat maar. Maar ze hadden er lekkere wafels, dat maakte al veel goed.
En mijn boek staat in de bijlage die iedereen op de boekenbeurs in zijn handen krijgt. Potentieel heel veel kopers. Nog geen reden om te wanhopen dus.

En nu ? Nu zit ik in Oostende, in ons (vast gehuurd, geen eigendom ;-) appartement op de dijk, uitkijkend op de golvende zee, onder een bijna staalblauwe hemel, waar de zon met veel gemak door de zeldzame wolken boort. Een schitterende dag dus.
De stortvloed uit mijn neus is grotendeels opgedroogd, mijn hoest blijft achterwege, mijn rechteroog is nog dik en zit een beetje toe, maar ik ben weer toonbaar. Dikke trui aan, dikke jas aan subiet en dan gaan wandelen, uitwaaien, en energie opdoen voor alles wat me nog te wachten staat in de komende weken. En de twaalf uur die ik in mijn bed gelegen heb, hebben veel deugd gedaan. Nog even, en ik ben weer zo goed als nieuw ;-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: