donderdag, oktober 23, 2003

Een brokje cultuur
De bib in Westerlo bestaat dit jaar 20 jaar en dat wordt gevierd met de 'visdagen'. Elke week komt er iemand iets brengen rond literatuur. 'De Groote Zijderoute' staat ook op het programma, maar vanavond wat het de beurt aan mijn collega schrijfster Anne-Marie Hooybergs, die al vier boeken uitgegeven heeft, en waarvan de vijfde in het voorjaar van 2004 uitkomt. Naast goed schrijfster ook een zeer sympathieke vrouw. En dus ging ik daarnaartoe.
Ik moet zeggen, ze deed dat zeer goed. Een mix van voorlezen, vertellen over hoe de verhalen tot stand komen, het opzoekingswerk (omdat Anne-Marie nogal wat historische romans geschreven heeft en ze wil dat die historisch perfect kloppen), en de link met haar andere passie : schilderen. Voor meer info over Anne-Marie en haar boeken :
Zeer interessant en leerrijk. En natuurlijk heb ik afgekeken hoe ik dat binnenkort zelf kan gaan doen (als mijn tweede boek uit is). Maar Anne-Marie liet mij al een voorproefje smaken, toen ze, op een vraag over hoe haar verhalen tot stand kwamen, verwees naar de andere schrijver in de zaal (ikke dus ;-) en vroeg hoe ik dat deed. En ik moet zeggen, al heb ik op de voorstelling van mijn boek niets gezegd, hier viel me dat heel goed mee. Dus bij deze is het beloofd, bij de voorstelling van mijn tweede boek zal ik ook het woord nemen (maar niet te lang).
En Anne-Marie had mijn boek gelezen en vond het zeer goed. Vind ik heel leuk. Net zoals ik het heel leuk vind van iedereen anders te horen dat het goed is (van de één al wat meer dan de ander ;-), maar als een schrijfster het ook goed vindt, is het toch nog iets anders.
En er was nog een BV in de zaal, de vader van Kathleen van K3. Maar hij heeft niet gezongen, dus dat viel wel mee (of tegen, wie weet kan hij wel zingen). Was in elk geval wel een sympathieke man. Niet gaan zweven op het succes van zijn dochter ;-)
Blogje ',','

Geen opmerkingen: