woensdag, oktober 29, 2003

De boekenbeurs
is geopend, holé hola. En we zagen ze daar weer allemaal lopen, holé hola. Niet zo veel BV (of BS'sen Bekende Schrijvers) gezien als verwacht, maar toch wel enkele bekende namen. De schrijver van de 'Penis monologen', Gertje van Samson en Gert, Bo Coolsaet (je weet, wel die mannendokter) die van stand tot stand ging om zijn glas wijn bij te vullen aan elke fles die hij kon vinden. De burgemeester van Antwerpen en zijn voorgangster (alhoewel deze al heel snel weer weg was), Siegfried Bracke en nog een boel andere journalisten en bekende personen.
Maar ik behoor nog niet tot dat selecte groepje van habitués en ingewijden en heb dus nog niet het genoegen om deel te mogen nemen aan alle hoogstaande conversaties die deze elite voert. Al kon ik uit de flarden die je hier en daar opvangt, wel opmaken dat het er niet altijd zo hoogstaand aan toegaat ;-)
Is best leuk om eens te zien. Hoe je aan veel stands wel een hapje en een drankje kan krijgen en ondertussen kan loeren naar alle boeken die daar geduldig liggen wachten om van eigenaar te wisselen. En natuurlijk ook mijn boek aanschouwend. En er zijn er vanavond al een paar van eigenaar gewisseld. Goed hé ;-)
Als het de komende dagen zo blijft lopen, is het goed. En de rest zien we wel. Morgen weer aan het werk, dat zal een ander paar mouwen zijn. Terug naar de harde realiteit, met een beetje meer ruimte in mijn hoofd, maar nog niet zoveel als ik zou willen.... Het gaat op en af, zoals zo veel in dit leven...
Blogje ',','

Geen opmerkingen: