zondag, oktober 05, 2003

Dat was minder leuk
Ons Brammetje ziek in de auto. Hij was al stilletjes de ganse dag, en wilde niet veel eten, maar bij mijn moeder had hij flink met zijn neefje gespeeld. En net toen ik hem in de auto gevraagd had (we waren net de E313 af in Olen) : hoe is het Brammetje ? en hij nog geen 2 seconden geantwoord had "Goed", kwam het eten van de hele dag eruit. (sorry voor de gevoelige zielen hier). Zijn hele jas (een nieuwe, dat vond hij nog het ergste), de hele zetel, de stoel voor hem en zijn broek, alles hing onder de - laat ik het maar gewoon zeggen - kots.
Zielig om dat ventje daar zo te zien zitten. Eens het eruit was, voelde hij zich een heel stuk beter, maar hij was vooral droef dat zijn nieuwe jas en zijn tutteke (dat hij in de auto nog vaak gebruikt als we ver rijden) zo vuil was. Hij voelde zich er zelfs schuldig over. Ocharme dat kerelke.
Even overwogen om te stoppen, maar we konden niets doen, dus zo snel mogelijk naar huis, ons ventje uit de wagen bevrijd, zijn kleren uit en in bad. En terwijl hij in bad vinnig zat te spelen, kon ik de auto gaan poetsen. Leuke job. Met heet water een een sponske alles zo goed mogelijk proper gemaakt. Gelukkig kan ik mijn stoelen uit de wagen doen (monovolume), en zijn stoel staat nu te drogen in de garage. En de ramen van de auto staan allemaal open, zodat de geur er wat uit kan gaan. En ons Brammeke, die blijft morgen thuis. Want dat is geen doen, hem naar school sturen. Hij slaapt nu wel rustig, maar je weet nooit.
Maar dat heb je met kinderen hé, die worden ziek en ze kondigen niet altijd aan als er iets op komst is. Als het niet erger is dan dat, valt het nog mee, maar ik heb toch weer een stukje meer bewondering gekregen voor de verpleegsters en verplegers die de hele dag in bejaardetehuizen en ziekenhuizen niets anders doen dat dit soort toestanden opkuisen. Die mensen mochten voor mij direct een pak meer verdienen.

En om het dan toch nog even over mijn boek te hebben (je weet wel :Meriumbe, nog steeds te bestellen ;-), het is vandaag door een 'kenner' bestempeld als lijkend op 'Star Trek'. Ik heb maar even geslikt en vriendelijk gelachen. Voor zij die het nog niet gelezen hebben : dat klopt dus niet. Ja, het is Fantasy, en ja, er spelen vreemde figuren in mee, en oh ja, ik ben een grote Star Trek fan, maar dat het boek iets met Star Trek zou te maken hebben. Ik denk het niet. Maar ja, iedereen heeft recht op zijn eigen mening, nietwaar :-)

En vanavond is de uitgever nog eens langs geweest om over hun website te praten : kramat.be. Een site die ik aan het bouwen ben. Ze is nog niet af en ze is misschien niet zo mooi als sommige door de wol geverfde html experts hier het zouden kunnen, maar ik ben er nog aan bezig. Het is een begin, en geef me even tijd, dan wordt het wel allemaal behoorlijk mooi. Belangrijkst is dat ik eerst alle info erop krijg, zodat ze klaar is, en dan zal ik ze nog wel verfijnen. En als iemand tips heeft om ze te verbeteren, please, stuur ze mij door, ik zal ze zeker ter harte nemen.
Blogje ',','

Geen opmerkingen: