zondag, september 07, 2003

Postcodeloterij : Miljoenenjacht
Een terugkerend zondagavondritueel. Op Nederland 2, bij de TROS, gepresenteerd door Linda de Mol, zus van John de Mol, van Endemol, de man achter Big Brother. En wel ja, het is een leuk programma. En spannend. Het is intrigerend om te zien hoezeer geld de mensen in hun macht kan krijgen. Als ze zeker 75.000 euro hebben en de kans klein is dat ze meer kunnen krijgen, toch nog die stap willen zetten om verder te gokken. Je ziet het vuur in hun ogen branden, die gloed die oplicht als ze denken aan het grote geld dat ze misschien kunnen krijgen. Maar waar de kans zeer klein voor is. En toch willen ze er voor gaan. Wat meestal dus ook verkeerd afloopt. Het is beter te nemen wat je zeker hebt, dan te gokken naar wat je waarschijnlijk niet kunt krijgen.
Maar natuurlijk is dit een spel, en zijn de mensen met niets gekomen. En hebben ze eigenlijk ook niets te verliezen. Da's juist, maar toch zou ik - mocht ik ooit mogen meedoen - tevreden zijn met 75.000 euro. Want ik had niets, en dat is wat ik zou hebben. Maar ja, wie zegt dat je zo nuchter reageert als je daar op het podium staat en iedereen je aan het opjutten is om door te doen. Onder zulke omstandigheden zullen mensen wel wat anders reageren.
Soit, ik (en Els ook) vind het leuk, en als je ziet hoe ze elke week weer mensen gelukkig maken met het geld dat ze winnen, dat is toch gewoon hartstikke leuk. Om het op zijn Vlaams te zeggen ;-)
Blogje ',','

Geen opmerkingen: