woensdag, september 03, 2003

Miss Belgian Beauty : achter de schermen
Daarnet tijdens het zappen toch weer even op VTM terecht gekomen en wat ik daar zag, heeft me blij gemaakt. Olé ola. Wat ik daar zag, heeft me diep geraakt. Olé ola. Ik zag een eindeloze rij domme blondjes, brunettes en alle mogelijke kleuren en ze overklasten elkaar in de lompigheid. Olé ola. Ze waren nog dommer dan het achterste van een varken en dat is toch wel erg. Olé Ola.

De interviewers stelden volgende vragen :
- "Hoe lang duurde de honderdjarige oorlog ?" Het meisje in kwestie keek alsof ze de basisbeginselen van de quantumfysica hoorde.
- "Waar staat de leeuw van waterloo ?" Nog erger, de details van de quantumfysica.
- "Op welke dag valt paasmaandag ?" "Dinsdag." was het antwoord. Ik kan er niet meer bij, dit gaat te ver. Ik word gemarteld.
- "Wat is het cordon sanitaire ?" Geen idee, hier kan ik nog inkomen, de mogelijke verwarring en overeenkomst met Cordon Bleu of het toilet is te groot.

Kan dit echt ? Bestaan er echt zulke domme mensen ? Of lag het aan de zenuwen ? Ik weet het niet, maar als ik dat hoor, dan bekruipt me toch een beklemmend gevoel. Ik ging er altijd vanuit dat de gemiddelde Belg toch wel enige intelligentie bevat. Maar als ik dit zie, dan lijkt het erop dat wij onder het gemiddelde van een Amerikaan aan het zakken zijn en dat is heel erg, daar ga ik van wakker liggen en ik lig niet rap van iets wakker. Brrrr. Niet goed.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit niet een representatieve staal van de bevolking was, want dan is het zeer slecht gesteld met ons landje.

En op het einde natuurlijk een boel ongelukkige gezichten van zij die er niet bij waren. Maar gelukkig waren er nog opgewekte meisjes die blij waren met het zakje, gevuld met make up en Alpro soja drink. Toch nog een happy end.
Blogje ',','

Geen opmerkingen: