vrijdag, september 19, 2003

En het gaat verder
Daarnet de eerste fotograaf over de vloer gehad die een foto van mij kwam maken voor De Streekkrant.
En ook net de bevestiging gehad van mijn uitgever dat De Standaard boekhandel mijn boek gaat verdelen. Wat zeer goed nieuws is, want in principe nemen zij geen debutanten.
Het gaat hard, niet te doen, ik wordt er nog zenuwachtiger van. 'k Ga subiet een goed glas wijn drinken, dan zal het hopelijk wat beter gaan. En morgen en zondag mag ik bijna de hele dag werken, dus zal dit mijn gedachten ook wel wat verzetten.

Onderweg naar huis ook nog iets vreselijks gezien, iets waar mijn - weinige - haren recht van overeind gingen staan. Een rilling liep over mijn ruggengraat en de toppen van mijn vingers begonnen te tintellen. Ik heb me echt moeten inhouden om niet beginnen te krijsen.
Wat stond er namenlijk op een affiche langs de kant van de weg, net voorbij de afrit van de E19 in Zemst ?
"Organisatie X organiseerd fesitiviteit y". Wat het juist was, weet ik niet meer, ik was te verbouwereerd om nog iets helders te kunnen waarnemen. Maar zo'n kemel van een DT fout op een affiche zetten (en voor al diegenen die nu moeten gaan teruglezen om te zien wat het was : SHAME ON YOU !), dat is gewoonweg vreselijk. Onmenselijk, niet van deze wereld meer. Ik kan er begrip voor opbrengen dat niet iedereen weet hoe het juist moet. Ik kan daar zonder problemen mee leven. Maar als je iets publiek maakt, als je het op een affiche zet, laat het dan tenminste nalezen. Dat niemand in die organisatie dat gezien heeft, kan ik me moeilijk voorstellen. Ik ga er in elk geval niet naartoe, wat het ook mogen wezen.
En nu maar hopen dat er geen DT fout meer in mijn boek staat, want dan heb ik me hier hopeloos belachelijk gemaakt ;-) Maar ik kan het altijd nog op mijn uitgever steken, die had ze er dan maar moeten uithalen :-)
Blogje ',','

Geen opmerkingen: