dinsdag, augustus 12, 2003

Invasie van de wespen
Daar lijkt het hier wel op. Als er iets is die het perfecte van deze vakantie kan doorbreken, dan zijn het wel de wespen die in grote getalen het terras, waar het avondeten opgediend wordt, onveilig maken. En het zijn er veel, en ze zijn nogal opdringerig, maar gelukkig niet agressief. Dus dat valt nog mee.
Voor de rest een vrij actieve dag gehad, op bezoek geweest in het Ötztal, het dal waar ze Ötzi, een Neanderthaler die diepgevroren goed bewaard is gebleven, gevonden hebben.
Maar waar wij vooral naar op zoek geweest zijn - en gevonden hebben - is de hoogste waterval van Oostenrijk. Het zou een lichte wandeling van een halfuurtje moeten zijn naar de top, maar dat viel wel wat tegen. Een echte kuitenbijter was het, bijna een uur sterk stijgen, en dan nog eens naar omlaag. En dan een tijdje stilzitten om te picknicken of in de wagen. Dan voel je goed waar je kuiten zitten. Maar ik klaag niet hoor, no sir, het was de moeite.
En wat het picknicken betreft, dat doen we zeer graag. ´s Morgens naar de bakker voor broodjes, frigobox met beleg en drank in de wagen, picknickmand met al het gerief en dan een rustig plekje in het bos zoeken. Dat smaakt beter dan eender welk restaurant.
En natuurlijk de afval opruimen als we gedaan hebben, want ik kan er iets van krijgen als de omgeving daar vol afval ligt. Is het nu echt zo´n grote moeite om je afval mee te nemen ? Nee toch ?
Maar ik moet het zeggen : over het algemeen is het hier behoorlijk proper, en dat valt me dan weer zeer goed mee.
En morgen ? Dan gaan we nog wat wandelen en zwemmen en picknickken enzoverder. Kortom, het er goed van nemen, want hoezeer ik ook probeer die gedachte te vermijden : het kort alweer af. Maar het is nog niet gedaan, dus blijven we ervan genieten. Tot het einde :-)
En voor de achterblijvers, ik had beloofd aan jullie te denken, maar veel heb ik dat nog niet gedaan, sorry hoor :-p
En dan nog een bijzonder fenomeen dat ik jullie niet wil onthouden : een gat in de markt voor alle bakkers in onze lage landen. Iets dat we vorig jaar in Duitsland ook al gezien hebben en dat zich hier nu herhaalt : een bakker waar je naast de pateekes en broodjes ook onderbroeken (en andere soorten lingerie) kan kopen in alle maten. Ook voor als je teveel patekes gegeten hebt. Vreemd, ik snap de logica van deze combinatie niet, maar dat zal wel aan mij liggen. Maar misschien is dat wel het gat in de markt waar ik al zolang naar zoek. Zeker iets om over na te denken ;-)
Blogje ´,´,´

Geen opmerkingen: