zaterdag, augustus 02, 2003

Ieeeeeeeep, bonk
Dat was zo ongeveer hoe ik gisterennacht wakker geworden ben iets voor drie. Wat is dat ? Weer één of ander snelheidsmonster zijn bocht gemist ? Er wordt vreselijk hard gereden in onze straat. Wij wonen zo'n 50 meter van een kruispunt en je mag 90 rijden in die straat. En dat doen dan ook veel mensen tot bijna op de hoek. Met als gevolg dat er af en toe wel eens eentje de straat oversteekt zonder stoppen en eindigt in het benzinestation aan de overkant.
Maar gisterennacht was het een ander geval. Iemand die zijn bocht wellicht gemist had om het kleine straatje naast ons huis in te draaien en daarbij een houten paaltje, een betonnen paaltje en een paal met het straatnaambord meegemaaid heeft. Die zijnen auto zal er niet goed uitzien, maar ik heb niet gezien wie het was. We waren aan de verkeerde kant aan het kijken en tegen dat we aan die kant van het huis waren, was ie weg.
Maar ik vind het verschrikkelijk hoeveel piepende banden we tegenwoordig in onze straat horen. Zijn die mensen dan allemaal zot geworden ? Daar lopen, fietsen en wandelen mensen en kinderen. Onverantwoord. Er wordt zelfs stuntgereden met de motto in onze straat. De wereld is zot geworden, ik ben er zeker van.
Ik hoop alleen dat ze niet bij ons binnenrijden. Maar daar zal ons kappeleke van de Onze Lieve Vrouw van de Eeuwige Bijstand wel voor zorgen zeker ? Die heeft er nu toch ook voor gezorgd dat ze niet verder dan het paaltje geraakt zijn en het kappeleke hebben laten staan.

En ja, zo'n brievenbus tegen een kappeleke is estethisch zeer verantwoord, maar bovenal zeer handig.
Blogje ',','

Geen opmerkingen: