zaterdag, augustus 23, 2003

Binnenkort heropening, met nieuwe eigennaars

Dat hangt er op ons stamfrituur. Al enkele weken. De eerste keer dat ik er voorbij reed (op weg naar de Wimpefeesten) nadat het gesloten was, heb ik maar in de vlugte kunnen kijken en toen viel me al op dat er iets niet juist was. De tweede keer werd het duidelijk. Er stond een kemel van een schrijffout in, eentje die ik nog nooit eerder gezien had. DT-fouten, tot daar toe, alhoewel ik er ook allergisch voor ben en me vreselijk kan storen aan het grote aantal DT-fouten dat er overal in emails en op sites opduikt. Maar deze fout was nieuw. Misschien is het bedoeld om de aandacht te trekken, maar ik heb zo mijn twijfels.

Ik hoop in elk geval dat ze beter fritten kunnen bakken dan ze kunnen spellen, anders zullen ze mij daar niet veel zien. En we kwamen er toch wel elke week. Bij Walter en Lucienne. Goei fritten, echt waar. Spijtig dat ze er mee stoppen, maar dat is hun beslissing nietwaar. En dus gaan we ondertussen naar het Sloeberke in Merrebeek (Westmeerbeek vrij vertaald). Daar zijn de fritten ook ok, maar vooral de broodjes zijn daar goed.
Soit, we zullen wel zien wat het wordt als ze ooit terug opengaan. Want meer dan drie weken sluiten, is niet goed voor een frituur.

En sinds kort is er nog een nieuw fenomeen opgedoken in Heultje. Een bakje van een skilift. Zo'n gondeltje, waar we in Oostenrijk vaak ingezeten hebben, staat nu te pronken aan café 'De Biechtstuul in het centrum van het grote Heultje. Door de patron besteld tijdens een skireis en speciaal laten overkomen om voor zijn café te zetten. Ik hoop voor hem dat ze het één dezer niet kort en klein slaan, want dat is toch wel uitdagend voor sommige individuen. Maar het heeft de eerste Heultje kermis al overleefd, dat wil al iets zeggen.

Om maar te zeggen dat het hier soms ook wel een beetje een rare buurt is, maar dat zal overal wel zo zijn zeker ? En ik woon hier graag, da's toch wel belangrijk nietwaar.

En net de enveloppen klaargemaakt om de uitnodigingen voor 27/09 te versturen. Het merendeel van de uitnodigingen zal - zoals dat hoort in deze moderne tijden - via email gaan, maar de meeste van mijn nonkels en tantes hebben dat nog niet, en van al mijn neven en nichten heb ik het adres niet. En de - met alle respect - oudere generatie hier in het dorp is ook zover nog niet. Maar dat zal wel geen uitzondering zijn. Maar ik zal iedereen uitnodigen die ik ken (en ook zij die ik niet ken ;-) Dus be warned, niemand zal ontsnappen :-) Een boek kopen zal verplicht zijn, anders zijn er lijfstraffen voor de boze overtreders :-)))))))))))))
Grapje hoor, ik wil niemand verplichten, iedereen is vrij, no hard feelings, maar zou het natuurlijk wel leuk vinden. Maar da's iets anders, hé.
Blogje ',','

Geen opmerkingen: