maandag, juni 23, 2003

De mannen van de vuilkar
Hebben een heel eerbaar beroep. Zeker weten, ik heb daar veel respect voor. Zonder hen zou het er hier nogal eens anders uitzien, met vieze geurtjes en allerlei vieze ziektes. Chapeau.
Voor de mannen die de planning opmaken van de vuilkar, heb ik echter veel minder respect. Die mannen die vanachter hun muf en bestoft bureautje beslissen waar de vuilkar op welk uur rijdt. Volgens mij zijn die nog nooit uit hun kot gekomen en hebben die de weg die de vuilkar doet nog nooit met hun eigen ogen gezien. Hoe is het anders in godsnaam mogelijk dat die mannen de route altijd op de drukste verbindingswegen leggen, zo tussen 8 en 9 uur 's morgens. Het uur dat iedereen over die weg moet en niemand er voorbij kan.
In mijn concreet geval : de weg tussen Herselt en Herentals. Een behoorlijk drukke weg : DE verbindingsweg voor iedereen die van ons kanten naar de E313 wil rijden. En daar, net op die weg, kom ik elke week zo rond 8u45 wel een vuilkar tegen. En pas op, ik jaag me daar niet in op, die mannen kunnen daar niets aan doen, en zoals gezegd, heb ik veel respect voor hun werk, en kan ik mij niet voorstellen dat zij er behagen in scheppen om gigantische files te creeren. (een eenzame sadistische medemens niet te na gesproken).
Enfin, soit, dit moest mij van mijnen lever, want ik kan het niet begrijpen, het kan er bij mij niet in dat men die route daar bewust legt. En natuurlijk is nooit een perfect moment om zulk een weg te doen, er is altijd verkeer op die baan. Maar het kleinste kind weet toch het 's morgens extra druk is op zo'n weg en dat het dan niet doenbaar is om een half uur achter zo'n vuilkar te hangen. Want door de drukte is het bijna onmogelijk om voorbij te steken en dus blijf je daar hangen.
Ik zou dan ook een oproep willen lanceren naar de planners van dienst : alstublieft : pas die route aan, ik en mijn medefilerijders zullen u eeuwig dankbaar zijn. Waarvoor bij voorbaat mijn welgemeende en oprecht dank.
Blogje ',','

Geen opmerkingen: