donderdag, mei 22, 2003

Anti-sigaret
Het zal misschien vreemd overkomen van een koppig antiroker, maar ik ben het er mee eens dat de sigarettenproducenten niet moeten opdraaien voor de ziekte van 500.000 rokers. Laat ons niet naief zijn. Het is al heel lang geweten dat roken slecht is voor de gezondheid. Dus als je rookt, heb je kans dat je longkanker krijgt. Punt. Plots gaan beweren dat het hun schuld is dat jij rookt, vind ik behoorlijk belachelijk en beneden alle pijl. Pas op, voor mij mogen ze alle sigaretten verbieden, maar zolang het toegelaten is te roken, ben je alleen zelf hiervoor verantwoordelijk.
Als ik morgen met een Porsche tegen 250 per uur tegen een boom knal, moet ik de autoindustrie toch ook geen proces aandoen omdat zij het mij mogelijk gemaakt hebben zo hard te rijden. Ik wist dat dit kon toen ik die auto kocht. Dan had ik maar stiller moeten rijden. Of niet moeten roken. Is voor mij net hetzelfde. Ik vind het behoorlijk hypocriet wat die Amerikanen weer proberen te doen. Maar ja, daarvoor zijn het Amerikanen hé. Only in America. Let op, ik ben geen Amerikanen hater, helemaal niet, maar er zijn toch wel wat dingen die daar gebeuren die je je hier niet kan voorstellen.
Ik kom hier misschien behoorlijk radicaal over, maar ben zo niet hoor. Alleen kan ik er niet tegen dat mensen hun eigen stommiteiten proberen af te schuiven op anderen en er nog geld proberen uit te slaan ook. Al is het de tabaksindustrie, waar ik persoonlijk een tegenstander van ben.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: